Underholdning

Fra reiser og opplevelser til kokkelering og humor; vi har gjort mang en produksjon med kjente og ukjente foran kamera og vet hvilke ingredienser som må til for å skape god dynamikk og severdig innhold.

24-stjerners julekalender

magga og anders

24-stjerners julekalender er en egenutviklet idé fra Magga og Anders AS. Målet var å skape en underholdende og samlende julekalender for hele familien, tilpasset NRKs flater og behov. Resultatet ble å samle 24 kjente personer for å konkurrere i julestrias største utfordringer, inntil en vinner stod igjen på julaften. Programmet ble Norges mest strømmede underholdningsprogram i 2022, og leverte fantastiske resultater for NRK i digitale flater.

Anders Bremnes ble nominert til Gullrutens Fagpris i kategorien Beste regi, underholdning.

Se hele sesong 1 her.

Hellstrøms

magga og anders

8 episoder for TV 2.

I serien Hellstrøms er mesterkokk Eyvind Hellstrøm sammen med kjente gjester på jakt etter de beste matopplevelsene til årets høytider. Formatet er utviklet av Magga og Anders AS og Eyvind Hellstrøm for TV 2.

DM-Mesterskapet

magga og anders

I DM-mesterskapet møtes fire team fra både reklame- og mediebransjen til DM-dyst. Gjennom fire episoder må deltakerene kjempe seg gjennom harde konkurranser der målet er å vise hvem som kan mest om direkte markedsføring.

Jakten på Øyamenyen - Coop Mega

magga og anders

Coop Mega er stolt sponsor med matservering på Øyafestivalen i Oslo, og engasjerte stjernekokk Jimmy Øyen fra restaurant Rest i Oslo for å utvikle menyen deres sammen med de som virkelig kan festival - artistene selv. Dette resulterte i Jakten på Øyamenyen, en serie filmer hvor Jimmy i hver episode tok med seg en Øya-artist til sitt hjemsted på jakt etter råvarer og inspirasjon til neste års Øya-meny. Fra torsketaco med Dagny i Tromsø, til selvplukket honning med Arif i Oslo.

Byrået WAL stod for ideen, og kontaktet Magga og Anders AS for å utvikle og produsere kampanjen. Øyapublikummet, som var målgruppen til kampanjen, var å anse som en kresen målgruppe. Det ble derfor stilt høye krav til filmatisk utforming, samt at filmene skulle fremstå både autentisk og underholdende. Vi sørget for en fast filmfotograf gjennom alle episodene, som stod for den visuelle gjennomføringen i samråd med vår regissør og produsent (Anders Bremnes og Magnus Liestøl). Dette sørget for at det store spennet i locations, stemninger og personer hadde en gjennomgående filmatisk rød tråd. Filmene fikk også spesialkomponert musikk.

De fem episodene ble samlet på en egen kampanjeside hos Coop Mega. I tillegg ble både fulle episoder på 4-5 minutter, samt et stort antall kortere versjoneringer, spredd på YouTube, Instagram og Snapchat. Kampanjen nådde et bredt publikum, fikk massiv organisk spredning, og hjalp Coop Mega med en økning i salget på hele 236 prosent på festivalen. Serien har vunnet flere priser.

Se hele kampanjen her

BUFDIR - NASAK

magga og anders

Bufdir (Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet) og NASAK (Nasjonalt samisk kompetansesenter) ønsket å bruke humor for å illustrere samers opplevelse av det offentlige systemet. Dette valgte vår regissør Eirik Skaufjord å løse med å benytte seg av stand- up komikere og skuespillere med god følelse for komisk timing og med røtter i den samiske kulturen.

God planlegging muliggjorde at vi kunne spille inn 5 forskjellige filmer på en opptaksdag. Prosjektet kombinerte dermed underholdning med pedagogikk, og bidro til å bygge broer mellom ulike perspektiver og forståelser, noe som er essensielt for en inkluderende og informert tilnærming til viktige samfunnsspørsmål.